marți, octombrie 06, 2009

Vechile generatii in timpurile noi



"Am invins datorita puterii de a crede in adevar, cinste si morala crestina", afirma domnul Nicolae Magherescu, in revista "Magazin Istoric". Si daca analizam problemele actuale, cam asta lipseste generatiei de tineri hipnotizata de minciunile mass-mediei si vechile gandiri comuniste. Pentru cei care nu stiu, Nicolae Magherescu a fost un personaj mandru de uniforma militara ce o purta, ajungand mai apoi sa lucreze la Banca Nationala a Romaniei. Nu voi transcrie tot interviul, insa ceea ce vreau sa subliniez este parerea acestui om trecut prin diferite perioade, inclusiv razboaie.

"M.I: Aveti o experienta de viata de o bogatie pentru care oricine va poate invidia. Ce am pierdut noi, cei de azi, fata de contemporanii dumneavoastra din perioada interbelica?

 N.M: Atunci viata era mult mai linistita. Erau legi care se aplicau, chiar daca nu erau perfecte, iar oamenii isi vedeau de viata lor. Viata s-a schimbat definitiv abia dupa intrarea noastra in razboi, in 1941. [...]. Revenind la intrebarea dumneavoastra, am pierdut mult din cauza jocurilor politice care se fac astazi.[...]. Apoi, atunci se aplicau legile, nu ca astazi. Sunt foarte surprins si de spectacolul oferit de media. Ziarele, radiourile, televiziunea nu dau decat lucruri negative. Din presa asta se inspira si strainii. Nu inteleg, chiar nu se mai intampla si lucruri bune in Romania, care sa fie si ele prezentate?

 M.I: De la inaltimea varstei si a experientei de viata, ce ati vrea sa le transmiteti celor tineri?

 N.M: La varsta mea de acum, nu mi-e rusine sa spun ca am 90 de ani, nu doresc sa tin lectii de morala tinerilor. Dar cu experienta pe care o am, ii sfatuiesc sa creada in principiile moralei si adevarului si sa le aplice in viata, atat in interesul lor personal, cat si in acela al societatii in care traiesc. "

 Acestea sunt cuvintele si sfaturile unui om de 90 de ani, ochii sai vazand multe lucruri pe care nici macar un film nu poate reda suferinta si temerile acelor ani. Principiile... ei bine, nu prea se regasesc in mentalitatea acestei generatii. Nu exista respect, nu exista atitudine. Lipsa princiipilor duce la sclavism. Iar noi, suntem sclavii unei societati manipulatoare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu